Helse og oppvekst med studiespesialisering

Utdanningsprogrammet gir generell studiekompetanse men er er spesielt tilpasset deg som vil ta høyere utdanning innen helsefag som f.eks sykepleier eller prehospitale tjenester. Programfag innen helse på vg2-nivå hentes fra ambulansefag.

Skal du videre innen sykepleie, vernepleie, barnevernspedagog eller sosionom, kan det være programfag som biologi og psykologi.  En dyktig sykepleier, sosionom osv. har også kunnskap om faget, denne linja gir deg derfor et fortrinn ved at du også får programfag innen helsefag som del av opplæringen.

Hvorfor velge Studieforberedende med helse på Lillesand videregående skole?

For deg som vil være med å forme fremtidens Helse Norge

Studiespesialiserende med helse Stein Dvergsnes

Utdanningsprogrammet er for deg som vil videre til høyskole eller universitet i Norge. Dette er ikke veien til yrkeskompetanse, men en alternativ vei til studiekompetanse ispedd yrkesfaglig kunnskap. Programfagene som du har på Vg2 og Vg3, vil være fra Ambulansefag. Vinklingen på programfagene blir et annet enn i yrkesfagopplæringen.

Helse med studieforberedende er et treårig utdanningsforløp der du etter å ha kommet inn vil være sikret skoleplass alle tre årene.