Skolehelsetjenesten

Skolehelsetjenesten er et lavterskeltilbud. Det er gratis, lett tilgjengelig og har kort ventetid.

Helsesykepleier har taushetsplikt.

Helsesykepleier er tilstede på Lillesand videregående skole alle skoledager.

Ordsky med mange tema-ord rundt fysisk og psykisk helse og trivsel. Illustrasjon - Klikk for stort bildeOrdsky innhold; ensomhet, akutt, kjønnssykdommer, psykisk, kriser, ernæring, depresjon, familieproblemer, helse, overgrep, mobbing, følelser, abort, kosthold, deppa, angst, vold, sorg, fysisk, prevensjon, abort, sorg, spiseforstyrrelser Lillesand videregående skole

Ellen-Kristin: Jeg sitter innerst inne på personalrommet. Jeg har 2 innganger til mitt kontor. Du kan enten komme inn til meg fra personalrommet eller så har jeg egen inngang utenfra (ved kirken).

Du kan komme hit og snakke om alt du måtte ønske: om fysisk og psykisk helse, trivsel, søvn, mat/spiseproblemer, seksualitet/prevensjon/kjønnsidentitet/spørsmål rundt graviditet, hjemmesituasjon, selvskading, selvfølelse/selvtillit, identitet, konflikter.

Helsesykepleier skal være en støttespiller og samtalepartner og jeg kan gi råd og veiledning om alt som har med helse å gjøre. Jeg kan og hjelpe til med å henvise videre.

Du trenger ikke å bestille time, men send meg gjerne en sms. Dersom døra står oppe er det ledig, dersom den er lukket sitter jeg opptatt. Men bare bank på så gjør vi en avtale.

Send meg gjerne en sms til telefonnummer 46802872. PS! Husk å skrive navnet ditt på sms'en slik at jeg vet hvem jeg skal svare tilbake.

Du får med deg en lapp som bekrefter at du ikke får fravær når du er hos meg.

Noen ganger er det godt å snakke med noen. Velkommen hit 😊

Helsesykepleier

Ellen-Kristin Beitohaugen er på skolen hver dag. Hennes kontor er ved inngangen mot kirken.

E-post: ellen-kristin.beitohaugen@lillesand.kommune.no

Sykepleier med psykososialt arbeid for barn og unge

Skolehelsetjenesten tilbyr også samtaler med sykepleier innen psykisk helse, Tone Leonardsen.

Hun er sykepleier og har utdanningen innen psykososialt arbeid for barn og unge.

Hun holder til på kontoret ved siden av helsesykepleier (A12).

Tone er tilstede på Lillesand vgs. 2 til 3 dager i uken:

• Mandag kl 8-15
  • Tirsdag kl 8-15
  • Torsdager kl 8-15

Helsesykepleier og sykepleier innen psykisk helse jobber tett sammen og du kan ta kontakt med oss begge to.

Dersom Tone ikke er på skolen, kan helsesykepleier sette opp timer i hennes timebok.

Kom innom for en prat! 😊

Sykepleier innen psykososialt arbeid for barn og unge

Tone Leonardsen, miljøterapeut, spesialsykepleier innen psykisk helse. Hun er på skolen mandag, tirsdag og torsdag. Hennes kontor er A12, ved siden av helsesøster Ellen-Kristin sitt kontor

E-post: tone.leonardsen@lillesand.kommune.no